Case Schreuders Bouwtechniek

Schreuders Bouwtechniek huist al sinds lange tijd in het pand aan de Bornsestraat in Hengelo. De wens was om naar een kleiner kantoor te verhuizen en die gelegenheid werd door de verhuurder een verdieping lager geboden. De indeling van het nieuwe kantoor werd samen met Rob Beerkens van MAS Architectuur bepaald, Jeroen Schopman van KP Interieur schoof aan voor de maatwerkoplossingen. Samen zetten zij de puntjes op de i voor een praktische werkruimte met de juiste uitstraling.

  • Klant: Schreuders Bouwtechniek
  • Doel: praktisch nieuw kantoor met de juiste uitstraling
  • Website: Schreuders.nl
Mark Okhuijzen Mulder

Overal is aandacht aan besteed. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik helemaal tevreden ben.

Mark Okhuijzen MulderSchreuders Bouwtechniek

Schreuders Bouwtechniek maakt kantoor compleet met maatwerk KP Interieur

Schreuders Bouwtechniek is met 13 mensen in Twente en 15 in Polen een onafhankelijk ingenieursbureau op het gebied van bouwconstructies. De ervaren constructeurs en tekenaars werken in de woning- en utiliteitsbouw. Naast het ontwerpen, tekenen en berekenen, denken zij graag mee om een optimaal resultaat te krijgen.
Voorheen was het kantoor van Schreuders het domein van veel papier, dikke dossiers, een plotter en een vouwmachine. Grote papieren bouwtekeningen met bijbehorende grote bureaus en ruim bemeten kasten. Ook de bouwsector wordt steeds digitaler en Schreuders greep de verhuizing aan om de nieuwe manier van werken door te zetten. “Je krijgt en verzendt steeds meer digitaal. We hebben nu nog maar 20% van de kastruimte en alle bureaus hebben we voorzien van twee schermen, om makkelijk te kunnen werken met grote tekeningen,” vertelt directeur-eigenaar Mark Okhuijzen Mulder.

De tijdsdruk bij de verhuizing was hoog, er moesten snel besluiten worden genomen. “Eind november hoorden we dat we konden verhuizen. Dat betekende dat we een kleine twee maanden hadden om te beslissen hoe de indeling moest worden, hoe de verbouwing uitgevoerd moest worden en om alles te regelen. “In overleg met Rob Beerkens van MAS Architectuur werd de indeling bepaald. Beerkens stelde glazen wanden en groene tinten voor en een hoge tafel voor informeel overleg. Daarnaast een balie met kasten en daarachter een pantry. KP Interieur produceerde jaren geleden de balie voor het oude kantoor en door goede ervaringen in het verleden werd net als MAS ook Jeroen Schopman weer aangetrokken.

Samen keken ze wat er hergebruikt kon worden in het nieuwe kantoor, oude kasten werden via marktplaats verkocht waarmee de kas van de personeelsvereniging werd gespekt. Jeroen Schopman gaf aan de oude balie niet meer in te kunnen zetten voor het nieuwe ontwerp, wel bemiddelde hij bij hergebruik; de balie is een bar geworden bij een carnavalsvereniging. De oude kantine werd alleen gebruikt bij verjaardagen, even de benen strekken in de pauze blijkt meer de behoefte voor de mensen van Schreuders, die veel achter het bureau zitten. Daarom kwam er geen aparte kantine meer in het nieuwe kantoor; de hoge tafel doet dienst als pauze- en overleglocatie. Om de kolom aan het eind van de tafel werd een kast gebouwd, “hier komt een scherm te hangen met een thinclient in de kast, zodat een constructeur en tekenaar kunnen overleggen met de tekeningen op het scherm. Bovendien is hiermee de kolom mooi weggewerkt.”

“Het overleg tussen de architect en KP ging als vanzelf,“ vervolgt Okhuijzen Mulder. “Jeroen keek mee waar de kasten in de pantry en balie konden komen, zonder tussenkomst van ons kwam er een voorstel.” De pantry werd als hoog ervaren, Jeroen gaf de voor- en nadelen aan en daarmee koos Schreuders toch voor de hoogte die keukenspullen uit het zicht houdt en waar je nog over de pantry heen kunt kijken.

“Het was duidelijk dat de balie en pantry na de verhuizing klaar zouden zijn. Dat was even kamperen, maar daar stel je je op in,” vertelt Okhuijzen Mulder.

Alles werd geleverd en geplaatst, waarbij een schroef een bobbeltje veroorzaakte op het blad. “Ik had het niet gezien, maar de jongens die het monteerden gaven het gelijk aan en bestelden een nieuw blad,” vertelt Okhuijzen Mulder.

“Jeroen reageert snel en is altijd bereid om even langs te komen. Het heeft geresulteerd in een oplossing die precies is zoals we wensten. Overal is aandacht aan besteed. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik helemaal tevreden ben.”